Laureatką szkolnego konkursu „Najlepszy zeszyt do WOKu” przeprowadzonego wśród uczniów klas pierwszych została Anna Mardyła z klasy 1G, której zeszyt okazał się naprawdę wyjątkowy: zawierał poprawne merytorycznie wiadomości i wyróżniał się bardzo ciekawą wizualnie formą.
Notowanie? Rzecz wydawałoby się bardzo prosta – „każdy to potrafi”!
Takie podejście sprawia, że niewiele uwagi w procesie edukacyjnym poświęca się właśnie nabywaniu umiejętności notowania. A to przecież ważny filar uczenia się i… prawdziwa sztuka. Dobre notatki powstają w wyniku analizy strumienia informacji, selekcji tych istotnych, a później właściwego rozplanowania zapisu wzmocnionego często elementami graficznymi. Tylko takie notatki będą wspierać zapamiętywanie wiadomości.
Konkurs „Najlepszy zeszyt do WOKu” miał na celu zmotywowanie uczniów do samodzielnego tworzenia notatek, promowanie metod kreatywnego notowania i wspierających pamięć oraz proces uczenia się technik zapisu (np. map myśli, myślenia wizualnego, systemu Cornella). Do konkursu swoje zeszyty zgłosiło 26 uczniów. Wszyscy zdobyli nagrody w postaci ocen, a dodatkowo Ania wygrała specjalny notatnik, którego karty pokryte są kropkami. Notatnik przeznaczony jest do tworzenia wszelkiego rodzaju projektów graficznych, kreatywnych form zapisu (świetnie sprawdzi się np. jako BulletJournal) i jesteśmy przekonani, że Ania na pewno dobrze go wykorzysta!